Forum | Chat | in mail | Ημερολόγιο | Ε-cards   
  in.gr > Ειδήσεις > Το δικό μου in.gr  
Εισαγωγή
Εξεταζόμενα μαθήματα
Υπολογισμός μορίων
Εξεταστέα ύλη
  • Γ' Λυκείου
  • ΤΕΕ (Ημερήσια)
  • ΤΕΕ (Εσπερινά)
  • Συμβουλές για μαθητές
    Προηγούμενα Θέματα Β΄Λυκείου
    Προηγούμενα Θέματα Γ' Λυκείου
    Απαντήσεις θεμάτων
     
    Προβλέψεις για τις 14 επαγγελματικές κατηγορίες στο σύνολο της χώρας

    Επαγγέλματα του Μέλλοντος και του Παρελθόντος

     

     EΡΩΤΗΣΗ 
    Πώς να οργανώσω τη μελέτη μου από τώρα και μέχρι τις εξετάσεις του Μαϊου;

     ΑΠΑΝΤΗΣΗ 
    Ας ταξινομήσουμε τους μαθητές σε τρεις κατηγορίες:

    Πρώτη κατηγορία
    Οι μαθητές που μελετούν τακτικά και σε βάθος τα εξεταζόμενα μαθήματα. Αν το "τακτικά και σε βάθος" δε σας βοηθά να κατατάξετε τους εαυτούς σας σε αυτή την κατηγορία, πρακτικά αναφέρομαι στους μαθητές που μπορούν να λύσουν οποιαδήποτε άσκηση και να απαντήσουν σε κάθε ερώτηση των σχολικών βιβλίων χωρίς να προστρέξουν σε εξωτερική βοήθεια.

    Δεύτερη κατηγορία
    Οι μαθητές οι οποίοι χωρίς να έχουν μεγάλα κενά δεν κατέχουν την ύλη πλήρως σε ένα ή περισσότερα μαθήματα.

    Τρίτη κατηγορία
    Οι μαθητές οι οποίοι στοχεύουν στην απόκτηση του Γενικού Απολυτηρίου και συνακόλουθα στην εισαγωγή τους σε όποια σχολή τούς προκύψει από πλευράς μορίων.

    1. Αν ανήκετε στην πρώτη κατηγορία και με δεδομένο ότι η μελέτη και η διδασκαλία της ύλης συνήθως ολοκληρώνονται αυτόν το μήνα ή στις αρχές του Απρίλη το αργότερο, τότε:

      1) Κάντε τακτικές επαναλήψεις της θεωρίας κάθε μαθήματος μέσα από το σχολικό βιβλίο και όχι από τις σημειώσεις σας ή από εξωσχολικά βιβλία. Πρέπει να σας είναι γνωστό ότι και λανθασμένες επιστημονικά απόψεις βαθμολογούνται με άριστα εφόσον περιέχονται στα σχολικά βιβλία!

      2) Λύστε όλα τα θέματα των προηγούμενων εξετάσεων σε κάθε μάθημα, εφόσον φυσικά οι ερωτήσεις και οι ασκήσεις που τέθηκαν είναι στην εξεταζόμενη ύλη. ΕΞΑΣΚΕΙΣΤΕ το γραπτό σας λόγο σε όλα τα μαθήματα και απευθυνθείτε στους καθηγητές σας οι οποίοι βαθμολογούν τα γραπτά των μαθητών στις εξετάσεις, ζητώντας τους να αξιολογήσουν τα γραπτά σας.

      3) Δώστε μεγαλύτερη του δέοντος προσοχή σε ενότητες που τα προηγούμενα χρόνια δεν ανήκαν στην εξετασθείσα ύλη.

      4) Προσπαθήστε να λύσετε προβλήματα που κατά τη διάρκεια της χρονιάς σάς γοήτευσαν ή που τα θεωρήσατε σημαντικά, είτε πετύχατε τότε να τα επιλύσετε είτε όχι.

      5) Μην επηρεάζεστε από αποτυχημένες σας προσπάθειες στην επίλυση επαναληπτικών προβλημάτων που δίνονται από τους δασκάλους σας ή δημοσιεύονται στον Τύπο. Αν "έπεφταν" όσες ασκήσεις δεν ξέρετε να λύσετε, τότε θα δίνατε εξετάσεις γράφοντας σε βιβλίο και όχι σε τετράδιο!

      6) Προσπαθήστε να αυξήσετε το χρόνο της ξεκούρασής σας όσο θα πλησιάζουν οι μέρες των εξετάσεων.

      7) Να θυμάστε ότι η 5ήμερη πρέπει να διαρκέσει μόνο μία εβδομάδα! Όχι μία πριν και δύο μετά!

      8) Μη φορτώσετε τις διακοπές του Πάσχα με του κόσμου τις επαναλήψεις και τα μαθήματα. Το πιθανότερο είναι να φορτωθείτε με τύψεις!
      Τέλος, πληροφορηθείτε την απόδοση στις εξετάσεις, των μεγαλύτερων από εσάς μαθητών, οι οποίοι είχαν παρόμοιους προφορικούς με εσάς βαθμούς


    2. Αν τοποθετήσατε τον εαυτό σας στη δεύτερη κατηγορία, τότε:

      1) Όσα κεφάλαια σας μένουν μέχρι να καλυφθεί η ύλη διαβάστε τα σαν να επρόκειτο να τεθούν στις εξετάσεις, εφόσον αυτό είναι εφικτό. Μην επιτρέψετε να αυξηθούν τα ήδη υπάρχοντα κενά.

      2) Κάντε επανάληψη στα κεφάλαια που γνωρίζετε καλύτερα, ώστε να αυξήσετε την εις βάθος κατανόησή τους. Κάθε γραπτό χρειάζεται να έχει και ορισμένες άψογες απαντήσεις!

      3) Αν υπάρχει χρόνος, δοκιμάστε να καλύψετε μέρος των κενών. Πάντως, γνώσεις που δεν αποκτήθηκαν σε μεγάλο χρονικό διάστημα, δεν καλύπτονται προφανώς σε μικρό!

      4) Υιοθετήστε όσες από τις προτροπές της προηγούμενης κατηγορίας θεωρείτε ότι σας ταιριάζουν! Η 7η να εφαρμοστεί με φανατισμό!

    3. Αν τέλος θεωρείτε ότι είστε πιο κοντά στην τρίτη κατηγορία τότε:

      1) Ξεκινήστε το διάβασμα εδώ και τώρα!

      2) Μελετήστε από κάθε μάθημα όσες ενότητες μπορείτε να καταλάβετε και να μάθετε στο τρίμηνο που απομένει.

      3) Να έχετε κατά νου ότι βαθμολογείται οποιοδήποτε τμήμα σχετικό με τα τεθέντα ερωτήματα αν είναι σωστό, ασχέτως αν είναι πλήρης η απάντηση. Μηδέν παίρνεις αν δεν απαντήσεις καθόλου ή αν η απάντησή σου δεν έχει ψήγμα ορθότητας.
    Δ. Σπαντίδης
    Καθηγητής Λυκείου

    Περισσότερες συμβουλές

    Το γραφείο συμβουλευτικής & επαγγελματικού προσανατολισμού του
    Εκπαιδευτικού Οργανισμού ΟΡΙΖΟΝΤΕΣ

    σας συμβουλεύει

    EΞΕΤΑΣΕΙΣ Β' και Γ' ΛΥΚΕΙΟΥ μεταξύ ΣΟΒΑΡΟΥ και ΑΣΤΕΙΟΥ
    Σε ερωτήσεις και απαντήσεις Το μέλλον της εργασίας και των επαγγελμάτων

     

    ©1999-2002  Δημοσιογραφικός Οργανισμός Λαμπράκη Α.Ε.