ix.in.gr
Περιβάλλον
Εισαγωγή
Ειδήσεις
Η επικαιρότητα για το Περιβάλλον
Ανάπλαση και προστασία του περιβάλλοντος
Θέματα
Απορρίμματα-Ανακύκλωση
Η κατάσταση στην Ελλάδα
Το απόβλητα μολύνουν τη θάλασσα των Σπετσών
Ανακύκλωση και ενεργειακή αξιοποίηση απορριμμάτων
Δράσεις-Ενέργειες-Εκδηλώσεις
Υποστηρίξετε τις δράσεις
Αντιστεκόμαστε
ΤΟΤΕ ΚΑΙ ΤΩΡΑ
Πυρκαγιές 2009: "Ποιά 10 μέτρα πρέπει να ληφθούν άμεσα;" Οι αναγνώστες μας απαντούν
Σχετικά δελτία τύπου
Βιολογική Γεωργία
Οδηγός του καταναλωτή
in στο Vita.gr
ΦροντίΖΩ τη Γη
Πράσινο Σπίτι
Συμβουλές
Οικολογικά Χριστούγεννα

Ο κύριος Στέφανος Μάνος μιλά στο in.gr για την ιδέα του να δημιουργηθούν κήποι σε όλη την Αθήνα. 

'ΝΑΙ σε πάρκα στην καρδιά της πυκνοκατοικημένης Αθήνας
Η έκταση του παλαιού αεροδρομίου είναι 5.200 στρέμματα. Αν το 50% της έκτασης  δοθεί σε κοινή χρήση (1600 στρέμματα για δρόμους και πλατείες και 1000 στρέμματα για πάρκα και κήπους), τα υπόλοιπα 2.600 στρέμματα ως οικοδομήσιμα οικόπεδα έχουν αξία που με βεβαιότητα υπερβαίνει τα 4,0 δις ευρώ. Το Ελληνικό Δημόσιο κατέχει λοιπόν ιδιοκτησία στο Ελληνικό αξίας 4 δις € και το ερώτημα είναι ποια είναι η καλύτερη αξιοποίησή της. Η γνώμη είναι ότι με τα χρήματα αυτά θα έπρεπε να απαλλοτριωθούν 20 εκτάσεις των 100 στρεμμάτων στις πυκνοκατοικημένες περιοχές της Αθήνας και να δημιουργηθούν 20 κήποι των 100 στρεμμάτων. Η Κυψέλη μπορεί να αποκτήσει Κήπο. Το ίδιο και ο Κολωνός, το Περιστέρι, το Αιγάλεω κ.ο.κ. Ως μέτρο σύγκρισης ο Εθνικός Κήπος χωρίς το Ζάππειο δεν ξεπερνά τα 200 στρέμματα.
Αν η Αθήνα διέθετε ήδη τέτοιους κήπους κοντά στους χώρους κατοικίας και αν οι αξίες γης ήταν χαμηλές θα μπορούσα να δεχθώ τη λογική διαμόρφωσης ενός μεγάλου μητροπολιτικού πάρκου στα προάστια. Αλλά με τα σημερινά πολεοδομικά δεδομένα θεωρώ την επιλογή επίδειξη ματαιόδοξου νεοπλουτισμού.

ΝΑΙ στην αναβάθμιση του Ελληνικού
Αν τα 2.600 στρέμματα από τα 5.200 στρέμματα του Ελληνικού γίνουν οικοδομήσιμα οικόπεδα, η αξία της γης στο Ελληνικό θα είναι η υψηλότερη σε όλο το λεκανοπέδιο. Διότι πουθενά στο λεκανοπέδιο δεν θα προσφέρεται γη για οικοδόμηση με καλύτερες συνθήκες. Παραθαλάσσια, με σύγχρονη πολεοδόμηση, με συντελεστή δόμησης 0,2 το μισό του Σ.Δ. της Εκάλης, με υπόγειες όλες τις κοινωφελείς υπηρεσίες (ηλεκτρικό, τηλέφωνο, γκάζι, κεραίες τηλεόρασης, κ.λπ.), με πρόβλεψη για οργανωμένη στάθμευση, με πάρκα έξω από τις κατοικίες στην πρωτοφανή αναλογία 1 στρέμμα πάρκο για κάθε 2,6 στρέμματα οικόπεδο, που και αυτό θα είναι πράσινο λόγω του εξαιρετικά χαμηλού συντελεστή δόμησης, κ.λπ.

ΝΑΙ στη δημιουργία πάρκων κοντά στα σπίτια μας
Οι κήποι χρειάζονται κοντά στους τόπους κατοικίας. Όπου οι μητέρες με τα παιδιά τους μπορούν να πάνε με τα πόδια κάθε μέρα. Το ίδιο και οι μεγάλοι άνθρωποι που αλλιώς νοιώθουν φυλακισμένοι στα τσιμεντένια κουτιά της Αθήνας και η μόνη τους αναψυχή είναι η επίσκεψη στο καφενείο. Ιδεωδώς θα ήθελα όλα τα σπίτια να έχουν ένα κήπο σε απόσταση όχι μεγαλύτερη από 15 λεπτά με τα πόδια.
Ο κ. Σουφλιάς συνέκρινε το μεγαλύτερο πάρκο της Ευρώπης με το Central Park της Νέας Υόρκης που διαθέτει «μόνο» 3.500 στρέμματα. Υπάρχουν όμως μερικές σημαντικές διαφορές: Το Central Park της Νέας Υόρκης λέγεται Central επειδή ακριβώς βρίσκεται στο κέντρο του Μανχάταν και περιβάλλεται σε όλες τις πλευρές του από τεράστιους ουρανοξύστες με ατέλειωτο αριθμό κατοικιών. Για τους κατοίκους του Μανχάταν το Central Park δεν είναι προαστιακό πάρκο αλλά κήπος έξω από την πόρτα τους. Το ίδιο ισχύει και για το  Hyde Park στο Λονδίνο.
Αξίζει επίσης να σημειωθούν οι τεράστιες οικονομικές συνέπειες της παρέμβασης στην αξία της γης. Ας αναλογιστεί κανείς τις αξίες των ακινήτων επί της οδού Ηρώδου Αττικού και ας σκεφτεί ότι θα υπάρχουν 4 τέτοιοι δρόμοι γύρω από κάθε νέο κήπο που θα δημιουργηθεί στις γειτονιές της Αθήνας: Ογδόντα δρόμοι με πρόσωπο σε Εθνικό Κήπο.

ΟΧΙ στη δημιουργία του μεγαλύτερου πάρκου στην Ευρώπη
Πως θα πάει η μητέρα με τα παιδιά της στο μεγαλύτερο πάρκο της Ευρώπης; Με τη συγκοινωνία; Με το Ι.Χ.; Μπορεί να κάνει κάτι τέτοιο κάθε μέρα; Αλλά και για τους κατοίκους των δήμων πάνω από τη λεωφόρο Βουλιαγμένης τι νόημα έχει το μεγαλύτερο πάρκο της Ευρώπης; Θα διασχίσουν τη λεωφόρο Βουλιαγμένης και θα περπατήσουν με τα μικρά τους παιδιά δύο χιλιόμετρα για να φθάσουν στη θάλασσα;
Και επιπλέον, έχουμε την εμπειρία της συντήρησης των λίγων κήπων της Αθήνας. Ποιος θα αναλάβει τη συντήρηση του μεγαλύτερου πάρκου της Ευρώπης; Ποιος θα αναλάβει την ασφάλεια της αχανούς έκτασης;

ΝΑΙ στη δημιουργία ενός χρηστικού πάρκου στο Ελληνικό
Μια λωρίδα πάρκου πλάτους 200 μέτρων κατά μήκος της λεωφόρου Βουλιαγμένης και της βόρειας περιμέτρου του αεροδρομίου θα δημιουργούσαν ένα χρηστικό κήπο που θα κάλυπτε τις ανάγκες των κατοίκων της περιοχής.

ΝΑΙ σε μεγάλα πάρκα στον Υμηττό, το Αιγάλεω, την Πάρνηθα και την Πεντέλη
Τα μεγαλύτερα πάρκα της Ευρώπης μπορούσαν και έπρεπε να διαμορφωθούν στα γύρω βουνά: τον Υμηττό, το Αιγάλεω, την Πάρνηθα και την Πεντέλη. Εκεί η γη έχει μικρή αξία (με εξαίρεση τις περιοχές όπου το κράτος ανέχτηκε εμπρηστές και καταπατητές) και η σημασία για το κλίμα της Αθήνας και την υγεία των Αθηναίων τεράστια. Εκεί θα έπρεπε να εστιαστεί η προσπάθεια της κυβέρνησης και όχι σε φαραωνικές επιδείξεις νεοπλουτισμού.'
                                                           Στέφανος Μάνος

Πηγή φωτ: motionteam


Όροι Χρήσης : Προστασία Προσωπικών Δεδομένων : Ασφάλεια Συναλλαγών
©1999-2017 Δημοσιογραφικός Οργανισμός Λαμπράκη Α.Ε.
Το σύνολο του περιεχομένου και των υπηρεσιών του in.gr διατίθεται στους επισκέπτες αυστηρά για προσωπική χρήση. Απαγορεύεται η χρήση ή επανεκπομπή του, σε οποιοδήποτε μέσο, μετά ή άνευ επεξεργασίας, χωρίς γραπτή άδεια του εκδότη.