ix.in.gr
Το in.gr στο CERN
Εισαγωγή
LHC
Σήραγγα μέχρι την αρχή του Σύμπαντος
Ιlluminati
Οι Πεφωτισμένοι του Νταν Μπράουν

Οι Πεφωτισμένοι του Νταν Μπράουν στη μεγάλη οθόνη

Αποστολή στη Γενεύη: Βαγγέλης Πρατικάκης

Τρία χρόνια αφότου έσπασε τον Κώδικα Ντα Βίντσι, ο δαιμόνιος καθηγητής θρησκειολογίας Ρόμπερτ Λάνγκτον επιστρέφει στις αίθουσες-με άλλο αέρα- για να αντιμετωπίσει τους Illuminati.

Τα θεμέλια της καθολικής εκκλησίας δέχονται και πάλι επίθεση. Τώρα, όμως, το Βατικανό αναγκάζεται να ζητήσει βοήθεια από τον Λάνγκτον για να προλάβει να σταματήσει τους Πεφωτισμένους, που απειλούν να τινάξουν κυριολεκτικά στον αέρα την εκλογή νέου Πάπα.

Δείτε στο νέο In Ψυχαγωγία τους κινηματογράφους όπου θα προβάλλεται η ταινία από τις 13 Μαΐου.

Ο πρωταγωνιστής Τομ Χανκς μεταφέρει στο σίκουελ τις «βαλίτσες» του ρόλου του στον Κώδικα, είναι όμως βιαστικός και δεν έχει χρόνο για συστάσεις: «Και οι δύο είναι ταινίες μυστηρίου, αυτή εδώ όμως είναι περισσότερο θρίλερ […]. Eίναι μια ταινία ωρολογιακής βόμβας σε αντίστροφη μέτρηση» εξήγησε ο σκηνοθέτης Ρον Χάουαρντ σε εκδήλωση για την προώθηση της ταινίας παρακολούθησε το in.gr στη Γενεύη.

Οι αναγνώστες του δημοφιλούς Νταν Μπράουν θα παρατηρήσουν ότι η κινηματογραφική βερσιόν δεν αποδίδει πιστά το ομώνυμο μπεστ-σέλερ. Το βιβλίο δημοσιεύτηκε τρία χρόνια πριν από τον Κώδικα, ενώ οι δημιουργοί της ταινίας προτίμησαν να κάνουν ένα σίκουελ, αντί πρίκουελ.

«Ούτως ή άλλως πολύς κόσμος διαβάζει το Illuminati μετά [τον Κώδικα] και επιπλέον είχα την αίσθηση ότι για τους θεατές θα ήταν δύσκολο να επιστρέψουν πίσω [στο χρόνο]. Και ο χαρακτήρας του Τομ, Ρόμπερτ Λάνγκτον, θα μπορούσε να εξελιχθεί και να αναπτυχθεί με αυτό τον τρόπο» σκέφτηκε ο Χάουαρντ.

Ο σκηνοθέτης είχε εξάλλου το ελεύθερο να προσαρμόσει την ιστορία στα μέτρα του. «Με τον Κώδικα Ντα Βίντσι ένιωθα πολύ πιο περιορισμένος με την κινηματογραφική προσαρμογή [...] Ήμουν πολύ πιο απελευθερωμένος με το Illuminati, ένα εξίσου δημοφιλές μυθιστόρημα. Ακόμα και ο Νταν Μπράουν μού είπε ότι μπορώ να κινηθώ ελεύθερα και να το κάνω δικό μου».

Εκτός από τον Χάουαρντ, στο Illuminati επιστρέφουν επίσης ο σεναριογράφος του Κώδικα Ακίβα Γκόλντσμαν και ο παραγωγός Μπράιαν Γκρέιζερ.

Στην ταινία, ο Ρόμπερτ Λάνγκτον και η Ιταλίδα ερευνήτρια του εργαστηρίου CERN Βιτόρια Βέτρα (Αγιελέτ Ζίρερ) προσπαθούν –μεταξύ άλλων- να εντοπίσουν ένα δοχείο με επικίνδυνη αντιύλη που εκλάπη από το ερευνητικό ίδρυμα και φαίνεται πως θα χρησιμοποιηθεί ως όπλο εναντίον του Βατικανού.

«Μου φαίνεται απίστευτο ότι ο Νταν Μπράουν, όταν έγραφε το βιβλίο πριν από δέκα χρόνια, επέλεξε να συμπεριλάβει σε αυτό το CERN. Σήμερα, μια δεκαετία μετά, όλοι μιλούν γι’αυτό. Είναι μια απόδειξη για το πόσο μπροστά από τον καιρό του βρίσκεται ο Μπράουν» παρατηρεί ο σκηνοθέτης.

Στη συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε μετά την παρουσίαση σκηνών της ταινίας στη Γενεύη, ρωτήσαμε τον σκηνοθέτη Ρον Χάουαρντ για το κατά πόσο ο κεντρικός άξονα της ιστορίας είναι η σύγκρουση της θρησκείας με την επιστήμη:

«Ναι, αυτό είναι σίγουρα ένα στοιχείο που είχε ο Νταν Μπράουν στο μυαλό του» απάντησε ο Αμερικανός σκηνοθέτης. «Γι΄αυτό η ταινία ξεκινά στο CERN, ένα περιβάλλον τόσο υψηλής τεχνολογίας, και αντιπαρατίθεται με το εντελώς διαφορετικό περιβάλλον της Εκκλησίας».

Όχι μόνο η αρχή, αλλά και η συνέχεια της πλοκής, φαίνεται να φέρνουν σε σύγκρουση το Βατικανό με τις ηθικές προεκτάσεις των σημερινών τεχνολογιών.

Το CERN, από την πλευρά του, δεν είχε κανένα πρόβλημα να υποδεχθεί και να βοηθήσει τους συντελεστές της ταινίας.

Το Βατικανό, από την άλλη, έσπευσε να εκδιώξει το συνεργείο της ταινίας όταν διαπίστωσε ότι είχε ήδη ξεκινήσει γυρίσματα στο έδαφός του. Αργότερα, πάντως, υποβάθμισε το θέμα χαρακτηρίζοντας την ταινία «άκακη ψυχαγωγία».

Σε ερώτηση για το αν πήρε άδεια για τα γυρίσματα στο Βατικανό, ο Χάουαρντ απάντησε: «Επισήμως, όχι [...] Δεν ρωτήσαμε καν [...]. Οι κάμερες έχουν γίνει σήμερα πολύ μικρές» ώστε να μην γίνονται εύκολα αντιληπτές από τους αξιωματούχους, σχολίασε.

Με τη βοήθεια των ψηφιακών εφέ και των μοντέλων κτιρίων του Βατικανού που κατασκευάστηκαν για τα γυρίσματα, «μπορούμε να προσφέρουμε στους θεατές μια ρεαλιστική εμπειρία για το τι βρίσκεται πίσω από τους τοίχους του Βατικανού» υποσχέθηκε.


Όροι Χρήσης : Προστασία Προσωπικών Δεδομένων : Ασφάλεια Συναλλαγών
©1999-2017 Δημοσιογραφικός Οργανισμός Λαμπράκη Α.Ε.
Το σύνολο του περιεχομένου και των υπηρεσιών του in.gr διατίθεται στους επισκέπτες αυστηρά για προσωπική χρήση. Απαγορεύεται η χρήση ή επανεκπομπή του, σε οποιοδήποτε μέσο, μετά ή άνευ επεξεργασίας, χωρίς γραπτή άδεια του εκδότη.